hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم|بهره مندی 30 هزار نفر از خدمات مشاوره ای بهزیستی

قم|بهره مندی 30 هزار نفر از خدمات مشاوره ای بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در سال 99 شمار 30 هزار نفر از خدمات مشاوره ای بهزیستی در امور مختلف بهره بردند.

به گزارش رویداد ایران_قم،مهدی پهلوانی در کنفرانس خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، مهمترین اهداف و اولویت های اداره کل بهزیستی استان قم را اشتغال و توانمند سازی مددجویان برشمرد و با اشاره به میزان اشتغال از سوی بهزیستی در سال گذشته، بیان کرد: بیش از هزار شغل در سال ۹۹ ایجاد شد که این امر بسیار خوشایندی است. مدیرکل بهزیستی استان قم در ادامه به میزان خدمات مشاوره که در سال گذشته توسط بهزیستی صورت گرفت، بیان کرد: در سال ۹۹ شمار ۳۰ هزار نفر از خدمات مشاوره ای بهزیستی در امور مختلف بهره بردند.
  وی میزان پرونده های بهزیستی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۳۵ هزار مورد پرونده تحت حمایت بهزیستی تشکیل شد که با توجه به مشکلات ناشی از کرونا و وضعیت معیشتی شمار افرادی که از خدمات بهزیستی بهره می برند نسبت به سال های گذشته افزایش دارد.
  پهلوانی در ادامه به اجرای پویش مردمی ایران همدل اشاره و تصریح کرد: سال گذشته از محل پویش مردمی ایران همدل ۵ میلیارد تومان برای حمایت از افراد تحت پوشش جمع آوری شد.
  وی از راه اندازی مرکز جامع اعتیاد، مرکز کاهش آسیب های معتادان، راه اندازی ۲۴ مرکز مثبت زندگی، فعال سازی مرکز راه نوین و خانه های نیمه راهی به همراه افزایش ظرفیت های مراکز موجود از برنامه های مهم استان در سال گذشته خبر داد و گفت: تا کنون ۸ هزار پرونده الکترونیکی در مراکز مثبت زندگی بهزیستی قم برای حمایت های معیشتی و مستمری های ماهانه تشکیل شده است.
  مدیرکل بهزیستی استان قم با تاکید براینکه سال گذشته ۵۷ موافقت نامه اصولی برای راه اندازی مراکز مختلف بهزیستی تاسیس شده است، تصریح کرد:۱۶ مرکز جدید نیز در سال ۹۹ وارد کمیسیون نظارت این اداره کل شده است.
  وی بیان کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی، طلاق و معلولیت بعنوان یک طرح مهم در قالب سلامت اجتماعی در اداره کل بهزیستی قم طی ماه های گذشته آغاز شده است. وی ابراز کرد: به دلیل اعتبارات پایین بهزیستی عمق و حجم مداخله این اداره کل در حل مشکلات افراد و خانواده های آسیب دیده اندک است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد